FEEDBACK UDDANNELSESSTEDER

“Tak for et på mange måder berigende og lærerigt indslag i X-klassens hverdag. Jeres workshop om kroppen og sindet passer helt perfekt ind i temaugen “fit living”, hvor eleverne har beskæftiget sig med både fysisk og mental sundhed. Faktisk er jeres indspark et af dem, som vi for fremtiden absolut ikke vil undvære.

I løbet af seancen oplevede jeg, at eleverne blev en smule klogere på sig selv og på dynamikken i forskellige relationssammenhænge. Mange turde at åbne op og dele deres sindsstemning, mens andre måske blev bekræftet i at der var et eller andet udefinérbart, der rørte sig i dem.

Jeg beundrer den måde, hvorpå I – med få, enkle og meget konkrete midler – formåede at illustrere komplekse emner for eleverne, lige så vel som jeg beundrer den måde, hvorpå I fik eleverne til at lytte og forholde sig til sig selv og andre på. Her tænker jeg på de farverige blyanter, sedlerne og badeboldene, som fungerede metaforisk efter hensigten.

Det var også dejligt at se, at eleverne aktivt søgte flere guldkorn fra jer – selv efter sessionen var slut. De ville ikke give slip på jer og det bekræfter mig bare yderligere i, at de unge i dag drager fantastisk stor nytte af at stoppe op engang i mellem og kigge lidt indad.

Næste gang må vi sikre os tre fulde timer til alle klasserne. Mere vil have mere – og flere elever har stille spurgt efter jer.

Tak for en givende workshop. Jeg benytter mig faktisk af nogle af jeres ytringer aktivt i min hverdag – når eleverne har brug for et lille “wake up call” – S Underviser

”Jeg havde et indtryk af, at de studerende kunne relatere sig til øvelserne og den efterfølgende snak. Jeg oplevede, at det var gode indslag til at tale om ”hvem er jeg?”, ”hvad rummer jeg?”, ”hvilken rolle vil jeg positionere mig med?”, ”hvorfor er jeg her”. Jeg tænker, at der er meget interessant at dykke videre ned i her. Jeg oplever, at det er positivt, at I kommer ind og faciliteter et indslag som dette, så vi undervisere ikke forholder os ”farvet” med udgangspunkt i de studerendes vanlige adfærd i de faglige timer. Min oplevelse er, at hovedparten syntes, at det er interessant, og at de har en villighed til at arbejde aktivt med deres egen personlige udvikling. Overordnet et godt arrangement, som jeg gerne gentager i mine (kontaktlærer)timer Jeg oplever faktisk en positiv forandring. Jeg tænker, at det kan skyldes en kombination af jeres workshop, nye pladser og individuelle samtaler” – K Underviser

”Jeg synes, det gav et godt indblik i eleverne, som ellers kan være svært at få. Især øvelsen om slottet, synes jeg, var god. Jeg kunne genkende mange af de ting, eleverne sagde i deres opførsel, og det gav en bedre forståelse for, hvorfor/hvad de gjorde/sagde/udtrykte” – M Underviser

”Generelt godt og på et passende mentalt ”sværhedsniveau”. Jeg vil gerne anbefale workshoppen til andre klasser” – J Underviser

”Lærte hinanden at kende, og vi åbnede meget op for hinanden” – C

“Jeg synes, det var en rigtig god dag, og jeg kunne godt bruge det” – R

”Lærte meget om sig selv og om andre” – M

”Den dag på klassen var bestemt ikke, hvad jeg havde regnet med. Dermed ikke sagt, at det var dårligt! Folk åbnede op, og det har givet en bedre forståelse for hinanden, og folks forskelligheder blev sat i fokus. Selv er jeg ikke den bedste til at åbne op, og derfor synes jeg, det måske var lidt for meget “pædagog-rundkreds”. Jeg er opvokset i “systemet”, med opholdssted, fængsel mm.” – M

”Jeg var lidt nysgerrig omkring det og tænkte også, det var spændende. Jeg synes, vi fik en anden klasse efter det på den gode måde. Jeg synes, vi fik mere forståelse for hinanden, så det var et rigtig godt koncept, og en rigtig god time” – R

”Jeg syntes personligt, at det var en super fed dag, det var noget andet, end man normalt er vant til, det er noget, jeg ikke har prøvet før. Det var meget specielt, men på en god måde. Jeg var rimelig overrasket over, hvordan I, Eva og Kira, gjorde. Jeg kunne også selv relatere til noget af det, men må indrømme, jeg har slet ikke lige så meget mod til at sige sådan noget, som de andre gjorde, men alt i alt så var det en super fed dag, selvom stemningen var meget anderledes” – M

”Afslappet, hyggeligt, beroligende, sjovt, hårdt men stadig godt, inspirerende, forfriskende, godt at prøve noget nyt, øjenåbner” – EUD Klasse

”Lidt længere pauser eller flere pauser, det var godt at lære om – og lytte til sin egen krop. Grænseoverskridende for nogen” – EUD Klasse

”Anderledes dag og sjovt at prøve. Jeres energi til emnet var fantastisk. Mega rart, at I fokuserer på emnet, så det ikke bliver ved med at være et tabu” – EUD Klasse

”Vi snakkede sammen, lærte hinanden at kende, lærte sin krop at kende, og mærkede sin krop. Ondt i røven ;)” – EUD Klasse